Hoe kunt u zich voorbereiden op de eerste afspraak?

Als u voor het eerst op consult komt, vragen we u om uw identiteitsbewijs mee te nemen. Indien u al zolen draagt, verzoeken wij u om die ook mee te nemen.

Bij het eerste bezoek zal de podotherapeut een uitgebreid gesprek met u voeren.

Onder andere de klachten, het ontstaan ervan en eventuele veranderingen voorafgaand aan de klachten worden besproken. Daarna zal de podotherapeut de stand van de voeten, enkels en knieën onderzoeken. Ook wordt uw looppatroon bekeken. Om de pijnpunten en eventuele afwijkingen in uw voet te kunnen opsporen zal de podotherapeut ook uw voeten aanraken en palperen.

Door deze informatie te combineren kan de podotherapeut tot een goede diagnose komen. Afhankelijk van alle bevindingen zal de podotherapeut tot de meest geschikte behandelvorm komen. Soms is het nodig om voor meerdere behandelvormen te kiezen.

In aanvulling op het voorgaande onderzoek worden bestaande zolen en schoenen op slijtage beoordeeld. De slijtage kan een indicatie geven voor drukplekken. Daarnaast zal een 3D-scan van uw voeten gemaakt worden. Middels deze methode kunnen we de vorm van de voet nauwkeurig in beeld brengen. Op een enkele locatie is het bovendien mogelijk om een echo (ultrasound) van uw voet te maken.

Effectief uw voetklacht behandelen?

Maak direct een afspraak met een podotherapeut via 085-0080102

Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.